فرودگاه عمان
نوشته شده توسط : آس چارتر

قوانین ورود لوازم مسافران به عمان

در سفر به عمان، هر مسافری می تواند اقلام ضروری مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی، مواد غذایی و دخانیات را بدون عوارض وارد کند. اما این وسایل ضروری نیز باید قوانین خاصی را رعایت کرده باشید، به طور مثال: تعداد سیگاری که مسافر با خود می تواند ببرد نباید بیشتر از 400 نخ باشد. لوازمی که مسافران به همراه دارند باید برای استفاده شخصی خود باشد و از نظر تعداد و حجم به صورتی نباشد که شک استفاده تجاری برای فرودگاه ایجاد شود. و همچنین شخصی که در حال استفاده از معافیت است، دائم نباید در حال رفت و آمد به عمان باشد.

مقررات فرودگاهی عمان

ورود کدام کالاها ممنوع در گمرک فرودگاه عمان

عبور دادن کالا از گمرک فرودگاه عمان توسط ماموران گمرک به طور کامل بازرسی می شود، بنابراین باید بدانید که کدام کالاها طبق قانون گمرک عمان اجازه ورود دارند و کدام کالا ممنوع است. اگر از این موضوع بی اطلاع باشید و با محصولات غیر مجاز به شهر مسقط عمان سفر کنید، با دردسرهای زیادی مواجه خواهید شد. برای بررسی محموله خود باید بدانید که طبق مقررات گمرکی عمان، ورود این اقلام نظیر: نوشیدنی‌های الکلی، تفنگ و مهمات، شمشیر و نیزه، چرم، پوست و محصولات عاج فیل، حداکثر ۱۰ دی‌ وی ‌دی برای استفاده شخصی، مواد مخدر، مایعات و ژل با حجم ۱۰۰ میلی لیتر که باید در ظروف شفاف پلاستیکی قرار داشته باشند، کتاب و مقالات دینی و سیاسی، محتوای پورنوگرافی، عطر حداکثر ۱۰۰ میلی لیتر، محصولات تولید اسرائیل، بی‌ سیم و تلفن‌های بی‌سیم دور برد، گوشت و فرآورده‌های گوشتی با رعایت مقررات مشابه برای حیوانات خانگی و ارائه گواهی ذبح اسلامی،  زنبورها (مگر اینکه دارای مجوز وزارت کشاورزی و شیلات باشند)، مواد غذایی غیرکنسروی، چوب هاکی، اقلام شکننده با بسته بندی نامناسب، خرما و نارگیل و شاخه‌های نخل خرما و نخل نارگیل و نخل‌های زینتی، سرامیک، همچنین به این امر توجه داشته باشید که حمل مواد غذایی و مواد خوراکی نظیر سوپ، مربا، بطری آب و مایعات در ساک دستی که با خود به داخل کابین حمل می کنید ممنوع است. همچنین حمل لوازم آرایشی بهداشتی از جمله کرم و لوسیون، عطر، اسپری در ساک دستی را به هنگام سوار شدن به هواپیما ممنوع می باشد. با تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان تهران مسقط از سایت آس چارتر از نزایا و تخفیفات ویژه ای برخودار شوید. برای خرید بلیط هواپیما تهران مسقط یا بلیط چارتر شیراز مسقط به سایت خرید بلیط پرواز خارجی اس چارتر مراجعه کنید.

مقررات فرودگاهی عمان

 قوانین حمل هوایی به عمان مربوط به مهاجرت

اگر قصد اقامت بلندمدت در شهر مسقط در کشورعمان را دارید، این موضوع دیگر فرق دارد، زیرا برای اقامت باید وسایل و لوازم بیشتری را با خود به عمان برد، از این رو در فرودگاه با باری حجیم ‌تر و سنگین ‌تر روبه ‌رو خواهیم بود. و حتما این را هم می دانید که مسافر با حمل اضافه بار باید در فرودگاه مبلغی را بعنوان جریمه پرداخت کند. برای اقامت به لوازم شخصی و خانگی نیاز دارید که قوانینی را رعایت کنید. این قوانین به شرح ذیل می باشد:

لوازم شخصی و خانگی باید در مالکیت فرد و مورد استفاده باشد و حداقل به مدت 6 ماه از آنها استفاده کرده باشد تا در ورود به عمان از دادن عوارض معاف گردد.

و یا برای معاف شدن از عوارض فرد مذکور حداقل به مدت 1 سال در خارج از کشور عمان زندگی کرده باشد تااز این امتیاز برخوردار شود.

همچنین اگر لوازم نو و جدید باشد نیز از دادن عوارض معاف هستید.

پیش از سوار شدن به هواپیما، باید هرگونه مواد ممنوعه‌ای را که همراه خود دارید، تحویل دهید. در غیر اینصورت، فرودگاه و شرکت هواپیمایی هیچگونه تعهدی بابت نگهداری و یا بازگرداندن اقلام مصادره شده به شما را ندارند.

زمان مورد نیاز حمل هوایی به مسقط

از زمانی که بار خود را به فرودگاه مبدا تحویل می دهید تقریبا به طور معمول سه تا چهار روز کاری زمان نیاز دارد تا فرآیند آن انجام شود.

مقررات فرودگاهی عمان





:: برچسب‌ها: فرودگاه عمان ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: